رفع خطاهای فعال سازی نرم افزار ESET

رفع خطاهای فعال سازی نرم افزار ESET

ESET-Activation-error

شما اگر از نسخه های اورجینال ESET استفاده کنید و در حین فعالسازی آنتی ویروس ESET با خطاهای ACT یا ECP با خطا مواجه شدید میتوانید طبق آموزش پایین مشکل را حل کنید. اگر لایسنس خود را از ما خریداری کرده اید پیشنهاد میکنیم آنتی ویروس را حتما از وب سایت ESET دانلود کنید و بدون هیچ دستکاری در تنظیمات لایسنس را در آنتی ویروس وارد کنید.

لایسنس ESET

در این مطلب تمام خطاهای ESET و همچنین نحوه رفع آن را به شما آموزش دهیم. اما مهمترین نکته این است که این خطاها مربوط به آنتی ویروس های اورجینال نود 32 می باشد. شما برای استفاده از آنتی ویروس اورجینال ESET باید حتماً خرید لایسنس نود 32 را از وب سایتی مطمئن انجام داده باشید.

برای رفع خطای ecp.20002 که مدتی است برای بعضی کاربران ایرانی نمایش داده می شود با ما همراه باشید.

رفع مشکل خطای فعال سازی:

1- نسخه ای که روی کامپیوترتان نصب است را پاک کنید و آنتی ویروستان را از وب سایت ESET دانلود کنید: دانلود از وب سایت ESET

2- از ارتباط اینترنت خود مطمئن شوید برای تست ارتباط به سرورهای ESET وب سایت رسمی ESET را باز کنید.

3- بر روی Start  کلیک کنید و عبارت CMD را تایپ کنید.

4- بر روی Command Prompt راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

5- عبارت netsh winsock reset را تایپ کنید و Enter را بزنید سپس کامپیوتر را ریستارت کنید.

ESET-Activation-error

شکل 1-1

6- ساعت و تاریخ ویندوزتان را حتما بررسی کنید. اگر زمان ویندوز اشتباه باشد میتواند باعث نمایش خطا در هنگان فعال سازی آنتی ویروس نود 32 شود.

7- به مسیر C:\Windows\System32\drivers\etc بروید و فایل hosts را با نرم افزار Notepad یا Notepad++ باز کنید و مطمئن شوید هیچ DNS مسمومی برای دامنه edf.eset.com ثبت نشده است.

هر عبارتی حاوی eset و edf.eset.com را پاک کنید.

شکل 2-1

دیاگرام خطاهای ESET

شکل 1-2

کدهای خطای رایج آنتی ویروس نود 32 و دلیل آن:

کد خطا شرح و عیب یابی
ACT.0 معمولا زمانی که سرورهای اکتیو ESET در دسترس نباشند این خطا نمایش داده می شود و بعد از چند ساعت حل می شود. اگر این خطا پس از چند ساعت حل نشد با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ACT.1 فعال سازی موفقیت آمیز بوده اما خطایی رخ داده است. ترجیحا از آخرین نسخه محصول استفاده کنید.
ACT.15 این خطا به در ورژن 14 نود 32 مشاهده شده است. در وب سایت ESET نیز اشاره ای به این خطا نگردیده است. اما با حذف آنتی ویروس و نصب مجدد آن خطا برطرف می گردد.
نکته: آنتی ویروس را حتماً از وب سایت eset.com دانلود کنید.
ACT.17 فعال سازی انجام نمی شود.
این خطا زمانی رخ میدهد که اعتبار لایسنس شما تمام شده باشد یا اینکه از سمت ESET لغو شده باشد.
ACT.18 اعتبار لایسنس به اتمام رسیده یا لایسنس قابل تمدید نمی باشد.
ACT.20 لایسنس باید در کشور اصلی (کشوری که خریداری شده است) فعال شود.
ACT.21 این خطا معمولا پس از به روز رسانی آنتی ویروس رخ می دهد، برای برطرف کردن این مشکل کامپیوتر را ریستارت کنید و مجدد سعی کنید آنتی ویروس را اکتیو کنید.
ACT.24 اطمینان حاصل کنید که شبکه شما امکان دسترسی به سرورهای IP ESET GEO را دارند.
ACT.25 لایسنس شما مخصوص نسخه Beta آنتی ویروس می باشد.
با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ACT.32 فعال سازی انجام نشد - خطایی در هنگام فعال سازی رخ داده است.
لایسنس شما در کشوری که هنگام نصب انتخاب کرده اید معتبر نیست.
ACT.34 فعال سازی انجام نشد - خطایی در هنگام فعال سازی رخ داده است.
لایسنس شما در کشوری که هنگام نصب انتخاب کرده اید معتبر نیست.
ACT.39 لایسنس بیش از حد استفاده شده است.
با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ACT.4 بروزرسانی یا فعال سازی ناموفق بوده است.
1- احتمال دارد نصب ناقص انجام شده باشد.
2- مطمئن شوید به جز آنتی ویروس نود 32 هیچ آنتی ویروس دیگری بر روی سیستم شما نصب نیست.
ACT.46 اعتبار لایسنس به اتمام رسیده است.
ACT.5 لایسنس اشتباه می باشد یا اینکه اشتباه وارد کرده اید.
سعی کنید لایسنس دریافتی در ایمیل خود را کپی کنید با اگر وارد میکنید حتما با دقت، با حروف بزگ و همچنین خط فاصله ها را حتما بگذارید.
اگر اطمینان دارید که لایسنس را به درستی وارد می کنید پس آنتی ویروستان اورجینال نیست، آن را حذف کنید، سیستم را ریستارت کنید و از وب سایت اصلی دانلود نمائید.
ACT.6 اعتبار لایسنس به اتمام رسیده است.​
ACT.7 مطمئن شوید نسخه ای که نصب کرده اید مربوط با لایسنس خریداری شده متناسب است. این خطا معمولا زمانی رخ میدهد که لایسنس را اشتباهی در محصولی دیگر از محصولات ESET وارد کنید.​
ACT.8 نام کاربری / رمز عبوری نامعتبر را برای دسترسی به مدیر مجوز ESET وارد کرده اید.
ECP.4097 خطای نامشخص
این خطا می تواند زمانی رخ دهد که تاریخ و ساعت ویندوزتان به صورت نادرست تنظیم شده یا نام کامپیوتر شما از بین رفته باشد. ساعت سیستم خود را به درستی تنظیم کنید تا خطا برطرف شود.
اگر قادر به رفع مشکل نبودید با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ECP.4098 آنتی ویروس شما امکان برقراری ارتباط با سرورهای ESET را ندارد.
از اتصال کامپیوتر خود به اینترنت مطوئن شوید.
ECP.4099 آنتی ویروس شما امکان برقراری ارتباط با سرورهای ESET را ندارد.
1- سیستم عامل خود را آپدیت کنید و یک بار سیستم را ریستارت کنید.
2- مطمئن شوید به جز آنتی ویروس نود 32 هیچ آنتی ویروس دیگری بر روی سیستم شما نصب نیست.
اگر قادر به رفع مشکل نبودید با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ECP.4100 خطای داخلی
اگر قادر به رفع مشکل نبودید با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.
ECP.4116 فعال سازی انجام نشد - خطایی در هنگام فعال سازی رخ داده است.
لایسنس شما در کشوری که هنگام نصب انتخاب کرده اید معتبر نیست.
0x00040027
مک
لایسنس بیش از حد استفاده شده است.
با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.

کدهای خطای مربوط به ارتباط آنتی ویروس نود 32 به سرورهای ESET:

کد خطا شرح و عیب یابی
ECP.20002 عدم دسترسی به سرورهای ESET:

راه حل اول: تغییر DNS
این خطا مربوط به DNS های سرویس دهنده اینترنت شما می باشد و برای رفع این خطا باید DNS کانکشن اینترنت خود را عوض کنید.
پیشنهاد میکنیم از DNS های کلود فلر یا گوگل استفاده کنید. اگر با تغییر DNS در ویندوز آشنایی ندارید صفحه آموزش تغییر DNS را مطالعه کنید.
1- DNS های 1.1.1.1 و 1.0.0.1 رو به صورت دستی ست کنید بعد امتحان کنید.
2- به همین سادگی خطا رفع شد.
3- بعد از اکتیو شدن و گرفتن اولین آپدیت در صورت تمایل میتوانید DNS را به حالت اول برگردانید.

راه حل دوم:
1- مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید.
2- مطمئن شوید که نرم افزار امنیتی دیگری مانند Lavasoft Web Companion بر روی سیستم شما نیست.
- اگر Lavasoft Web Companion بر روی کامپیوترتان نصب است آن را در کنترل پنل پاک کنید.
- در منوی استارت CMD را با حالت RUN as administartor باز کنید و دستور netsh winsock reset را وارد کنیو و کلید Enter را بزنید.
- سیستم را یک بار ریستارت کنید.
- فایل های زیر را پاک کنید.
C:\Windows\system32\LavasoftTcpService64.dll
C:\Windows\system32\SysWOW64\LavasosftTCPService.dll (64-bit systems only)
اگر باز هم موفق به فعال سازی آنتی ویروس نشدید به این معنی است که شبکه / DNS / اینترنت و یا نرم افزار امنیتی دیگری به در سیستم شما نصب است مانع انجام فعال سازی می شود.
اگر قادر به رفع مشکل نبودید با پشتیبانی ESET یا در صورت خرید لایسنس از فروشگاه آرانکو با پشتیبانان آرانکو تماس بگیرید.​
ECP.20006 اتصال به سرورهای فعال سازی ESET مسدود شده است.
1- تنظیمات پراکسی آنتی ویروس را چک کنید. و یک بار تنظیمات آپدیت نود 32 را Clear Cache کنید.
مرتبط: آموزش پاک کردن کش آپدیت نود 32
2- فایروال را در شبکه خود بررسی کنید که اتصال آنتی ویروس نود 32 را به اینترنت بلاک نکرده باشد.
ECP.20009 امکان اتصال به سرورهای ESET مقدور نیست. تاریخ و ساعت سیستم را چک کنید.
ECP.20016 تنظیمات سرور پروکسی معتبر نیست و نام کاربری و رمز عبور نامعتبر است.
ECP.20031 اعتبار سنجی گواهی انجام نشد.
ECP.20032 سرورهای ESET مشغول هستند کمی صبر کنید و مجدد عملیات فعال سازی را انجام دهید.

کدهای خطای مربوط به نسخه های قدیمی آنتی ویروس نود 32:

کد خطا شرح و عیب یابی
Error 0008 1- نام کاربری و کلمه عبور آنتی ویروس را یک بار دیگر وارد کنید.
2- حافظه Cache آپدیت را در تنظیمات پاک کنید.
Error 0015 نام کاربری و کلمه عبور شما منقضی شده است.
Error 0097 مطمئن شوید نسخه ای که نصب کرده اید مربوط با لایسنس خریداری شده متناسب است. این خطا معمولا زمانی رخ میدهد که لایسنس را اشتباهی در محصولی دیگر از محصولات ESET وارد کنید.​

سوالات متداول

خطای ECP.20002

این خطا مربوط به DNS سرویس دهنده اینترنت شما می باشد. میتوانید با ست کرد DNS های گوگل یا کلودفلر آنتی ویروس را اکتیو کنید.

خطای ACT.5

لایسنس را اشتباه وارد کرده اید. ممکن است در بعضی از مواقع لایسنس را صحیح وارد کرده باشید اما آنتی ویروس اورجینال نباشد، در این صورت آنتی ویروس را پاک کنید و از خود ESET دانلود کنید.

خطای ACT.39

بیش از حد از لایسنس استفاده شده است، به فروشنده مراجعه کنید.

خطای ACT.17

خطای ACT.17 زمانی رخ می دهد که لایسنس شما از سمت خود ESET غیر فعال شده باشد. به فروشنده مراجعه کنید.

 

خطای ACT.6

زمان اعتبار لایسنس نود 32 به پابان رسیده است، باید لایسنس خود را تمدید کنید یا لایسنس جدید خریداری کنید.

خیلی خوشحال میشویم اگر نظر، ابهام و یا سوالی درباره این مطلب آموزشی دارید آنرا در بخش نظرات مطرح نمایید. نظرات ارزشمند شما موجب خواهد شد کیفیت و ارزش این مطلب بالاتر رود.

42 Comments

  1. شهلا گفت:

    سلام
    خیلی خیلی ممنونم. من خیلی دنبال حل خطای 20002 بودم و توی هیچ وب سایتی پیدا نکرده بودم.
    حل شد. مرسیییییییی

  2. GHASEM گفت:

    من هر چی میزنم با خطای ACT.5 مواجه میشم. لایسنس رو هم دستی وارد میکنم هم کپی میکنم.

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما.
      اگر مطمئن هستید که لایسنستون اورجیناله پس احتمالا نرم افزارتون اورجینال نیست. لطفا به صفحه دانلود آنتی ویروس نود 32 بروید و آنتی ویروس خود را دانلود کنید سپس امتحان کنید.

  3. M.Abbasi گفت:

    عزیز مهربون دستتت درد نکنه خیلی کلافه شده بودم بابت این error با عوض کردن dns حل شد … ممنونم

  4. سپاسگذار شما گفت:

    با سپاس از شما. مشکل حل شد

  5. فرهاد گفت:

    فقط خواستم بگم محشرید.
    من خطای 20002 داشتم.
    چون ویندوز عوض کرده بودم، فکر میکردم ویندوز مشکل داره.
    چند روز درگیری بودم.
    چند بار نسخه های مختلف ویندوز و eset رو عوض کردم.
    خیلی سرچ کردم. نه توی سایتای ایرانی و نه خارجی در مورد DNS چیزی نگفته بودن.
    هر راهکاری رو تست میکردم نمیشد.
    واقعا ممنونم.

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. سپاسگزارم. خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم.
      پیروز باشید.

  6. SSM گفت:

    آقا دمت گررررررم
    مشکل از DNS بود و حل شد.
    ممنونم از راهنماییت.
    ان شاءالله تو زندگیت هیچ مشکلی پیدا نکنی.

  7. بهروز گفت:

    سلام. لایسنس خریداری شده را که وارد میکنم خطای CODE ACT.5 میده
    که توی سایت خودتون نوشته لایسنس اشتباه است . در صورتی که درست وارد میکنم . لطفا راهنمایی کنید

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. خطای ACT.5 زمانی نمایش داده می شود که لایسنس اشتباه وارد شده باشد.
      اگر مطمئن هستید که لایسنس را صحیح وارد کرده اید. (با حروف بزرگ وارد نوشته شود و خط فاصله های نیز گذاشته شود) پس نسخه ای که روی سیستم شما نصب شده اورجینال نیست. لطفا آنتی ویروس رو پاک کنید، یک بار سیستم را ریستارت کنید و سپس مجدد نسخه اورجینال آنتی ویروس را نصب کنید.
      ترجیحا نسخه اورجینال آنتی ویروس را یا از وب سایت ما دانلود کنید یا از وب سایت رسمی ESET.
      صفحه دانلود آنتی ویروس نود 32 در آرانکو
      صفحه دانلود آنتی ویروس نود 32 در ESET

  8. احسان گفت:

    من هر چی میزنم با خطای ACT.5 مواجه میشم. لایسنس رو هم دستی وارد میکنم نرمافزار رو هم از سایت شما دانلود کردم لایسنس هم اصلی هست خریدم مشکل از کجا هست

  9. احسان گفت:

    هر کاری که شما گفتید رو انجام دادم ولی لایسنس اکتیو نمی شه اخرین نسخه رو من نصب کردم ورژن 13 64 بیت ESET Internet Security مشکل از کجا هست حتی دادم خدمات کامپیوتری برام انجام داد ولی باز اکتیو نمی شه

  10. سپیده گفت:

    سلام.
    من آنتی ویروسم چند وقته ارور ECP.20002 میده ولی با تغییر DNS هم بازم مشکلش حل شده و همچنان همون ارور رو میده.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    الان روی سیستمم Internet Security V13 نصبه.

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. شما میتوانید با ارسال پیام در چت زنده وب سایت با همکاران واحد پشتیبانی در تماس باشید تا در لزوم با نرم افزار Anydesk به سیستمتون ریموت بشوند و مشکل رو حل کنند.

  11. م.ویوس گفت:

    عالییییی

  12. م.ویوس گفت:

    عالیییییس

  13. سعید گفت:

    سلام برای من خطای ecp 200006 رو میده فایروال چی هست که باید بررسی کنم؟

  14. mostafa گفت:

    با سلام
    یک هفته ای هست که اینترنت سکیوریتی نود ورژن 14 هیچ لایسنسی رو قبول نمیکنه و فعال نمیشه هر کدی رو که میزنم یا act17 یا act39 میده مشکل چیه؟
    خیلی ممنونم

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بی پایان
      خطاهای act.17 و act.39 هر دو مربوط به لایسنس هستند.
      مشکل از لایسنس هایی است که استفاده میکنید. احتمالا یا از لایسنس های رایگان استفاده می کنید یا لایسنس رو از وب سایت نا معتبر خریداری کردید. پیشنها میکنم برای خرید لایسنس نود 32 به صفحه اصلی مراجعه کنید.
      پاینده باشید.

  15. میلاد گفت:

    با سلام من با ارور ECP20009 مواجه میشم و تاریخ هم به میلادی و زمان بر حسب لوکیشن ایرانه میشع راهنمایی کنید

  16. فاطمه حیدری گفت:

    ممنون از اطلاعاتتون . منتها ارور من ECP.20003 هست که جایی ندیدمش. امکانش هست راهنماییم کنید؟

  17. امیر گفت:

    سالم من هرکاری میکنم با خطای ACT.7مواجه میشم یکارکنم تا رفع بشه

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. خطای ACT.7 یعنی لایسنستون درسته، اما مخصوص نسخه دیگه ای از آنتی ویروسه. مثلا وقتی لایسنس موبایل سکیوریتی رو روی اینترنت سکیوریتی استفاده کنید. یا اینکه لایسنس اینترنت سکیوریتی رو روی اندپوینت استفاده کنید این خطا رو دریافت می کنید.

  18. امیر علی گفت:

    سلام .من کامپیوترمو بعد از چند وقت به اینترنت وصل کردم و انتی ویروسمو اپدیت کردم یک دکمه ای اومد زدم کامپیوتر ری استارت شد بعد دیگه بالا نیاورد هرچی هم تلاش میکنم بی فایدس برای بالا اوردن انتی ویروس چه کنم؟

  19. abass گفت:

    سلام.لایسنس من در internet security ای که خود فروشنده قرار داده تو سایتش(v 14.0.22.0) کار میکنه ولی وقتی آپدیت میشه به ورژن جدید ارور act.5 میده(دوباره لایسنس میخواد).برنامه رو پاک کردم از سایت اصلی eset گرفتم بازم همین ارور را داد ممنون میشم کمک کنید

  20. عرفان گفت:

    من با خطای act.5 مواجه شدم کد رو دستی هم وارد کردم و از خود سایت اورجینالشم دانلود کردم ولی درست نشد

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. اگر مطمئن هستید که لایسنس رو درست وارد می کنید، (هم با حروف بزرگ تایپ شود هم خط فاصله ها گذاشته شود) احتمالا آنتی ویروسی که نصب دارید اورجینال نیست. آنتی ویروستون رو حذف کنید، سیستم رو ریستارت کنید و آخرین ورژن اورجینال رو دانلود کنید.
      برای دانلود آخرین ورژن محصولات ESET یا به صفحه دانلود آنتی ویروس نود 32 در آرانکو مراجعه کنید.

  21. عرفان گفت:

    من با خطای act.5 مواجه شدم کد رو دستی هم وارد کردم و از خود سایت اورجینالشم دانلود کردم ولی درست نشد نسخش هم نسخه پریمیوم هست

    • آرین نصراله بیگی گفت:

      درود بر شما. اگر مطمئن هستید که لایسنس رو درست وارد می کنید، (هم با حروف بزرگ تایپ شود هم خط فاصله ها گذاشته شود) احتمالا آنتی ویروسی که نصب دارید اورجینال نیست. آنتی ویروستون رو حذف کنید، سیستم رو ریستارت کنید و آخرین ورژن اورجینال رو دانلود کنید.
      برای دانلود آخرین ورژن محصولات ESET یا به صفحه دانلود آنتی ویروس ESET در آرانکو مراجعه کنید یا با استفاده از لینک زیر آنتی ویروس را از وب سایت سازنده آنتی ویروس دانلود کنید.
      دانلود از وب سایت سازنده: https://support.eset.com/en/kb2885-download-and-install-eset-offline-or-install-older-versions-of-eset-products

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *