سؤالات متداول کاربران

1آیا می توان از قسمت BTS به هر تعداد شماره که در نظر داریم ارسال پیامک انجام دهیم و امکان گزارش گیری و بازگشت هزینه پس از ارسال وجود دارد؟
ارسال BTS فقط برای تعداد بیش از 50000 پیامک انجام می شود و اپراتور هیچ گزارشی را پس از ارسال ارائه نمی دهد بنابراین مسئولیت ارسال و یا عدم ارسال پیامک ها بر عهده آرانکو نمی باشد.
فرم تکمیل شده می بایست حداقل 72 ساعت قبل از موعد ارسال، از طریق بخش پشتیبانی ارسال گردد.
لازم به ذکر است روزهای پنجشنبه و جمعه در این ساعات محاسبه نمی گردد.
2آیا امکان حقوقی کردن خطی که می خواهیم خدماتی شود وجود دارد و شرایط آن چیست؟
در صورتی که حقیقی هستید و مایل به خدماتی کردن خط 1000 می باشید نیاز است خط خود را از طریق واحد خط حقوقی نمایید و ارائه مدارک زیر ضروری می باشد : نام شرکت / شناسه ملی/کد اقتصادی/ آدرس و کدپستی/ تلفن شرکت/ نام مدیرعامل / کدملی مدیرعامل/ شماره همراه مدیرعامل (همراه اول)/ آپلود آگهی تاسیس و یا روزنامه رسمی.
3شرایط خدماتی کردن خطوط تبلیغاتی جهت ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشترکین به لیست سیاه مخابراتی چه می باشد؟
خطوط 1000 :
تعهدنامه ، فرم مربوطه در سربرگ با مهر و امضا به همراه 10.000.000 تومان سفته (فقط شرکتهای حقوقی)
خطوط 2000:
شرکت هاي حقوقي (با مدارک) /تعهدنامه در سربرگ با مهر و امضا، فرم مربوطه در سربرگ به همراه 20.000.000 تومان سفته
خطوط 3000:
ارگانها دولتي (نامه ارگان مربوطه) نامه در سربرگ با مهر و امضا خطاب به مگفا به همراه تعهدنامه خطوط 5000:
حقيقي: تعهدنامه ، فرم مربوطه به همراه 10.000.000 سفته
حقوقی: تعهدنامه در سربرگ با مهر و امضا، فرم مربوطه در سربرگ به همراه 10.000.000 تومان سفته
خطوط ثابت (021) :
حقيقي تعهدنامه ، فرم مربوطه به همراه 10.000.000 سفته
حقوقی: تعهدنامه در سربرگ با مهر و امضا، فرم مربوطه در سربرگ به همراه 10.000.000 تومان سفته
لازم به ذکر است علاوه بر تعهدنامه و سفته مي بايست گواهي امضا و فرم مربوطه را ارسال نمائيد.
در نظر داشته باشید برای ارگانهای دولتی نیازی به ارائه سفته نمی باشد.
پس از دريافت اصل مدارک خط در پروسه خدماتي شدن قرار مي گيرد.
4آیا می توان با خطوط خدماتی به تمام بانک شماره های موجود در سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی انجام داد؟
در نظر داشته باشيد خطوط خدماتي ، خطوطي هستند که می توانید فقط به مشترکين خودتان ارسال پیامک انجام دهید و نمی توانید از شماره هاي دیگر و بانک شماره های موجود در سامانه مانند منطقه ی هدفمند و ... استفاده نماييد بنابراین متن پيامک صرفا جهت اطلاع رساني به مشترکین خودتان مي باشد.
درصورتي که حتي به يک شماره غير از شماره مشتریان خودتان ارسال انجام دهيد ، پیامک تبليغاتي محسوب می شود و شامل جريمه مي گردد اما ارسال پیامک اطلاع رسانی به لیست مشتریان خدماتی محسوب می شود.
5آیا با استفاده از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 و .... می توان برای جزیره کیش و اپراتور TKC نیز پیامک ارسال نمود؟
TKC شاخه ای انحصاری از مخابرات کشور می باشد و شرایط خاصی را برای دریافت و ارسال پیامک به شماره های تحت پوشش خود در نظر گرفته است. طبق اعلام TKC ارسال انبوه به شماره های این اپراتور صورت نمی گیرد. ارسال های تکی نیز قابل ضمانت نبوده و ممکن است به دست مخاطب نرسد. لذا در هیچ کدام از موارد و ارسال های به این خطوط شرکت مسئولیتی در قبال پیامک های ارسالی نداشته و در صورت بروز مشکل هیچ عودت هزینه ای نخواهد داشت
6چرا پس از مدتی کارنکردن با سامانه پس از کلیک بر روی یک ماژول مجدد به صفحه لاگین منتقل می شوم؟
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی تنظیم شده است که بعد از مدتی، نیاز به ورود مجدد می باشد.
7جهت تکمیل مدارک نیاز به ارسال تصویر کارت ملی و قبض تلفن همراه یا ثابت می باشد. بنده تنها تصویر کارت ملی را دارم و قبض تلفن همراه و تلفن ثابت ندارم آیا جهت تکمیل مدارک می توانم مدرک دیگری ارسال کنم؟
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید و یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست می توانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین می توانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید.
8آیا این امکان وجود دارد تا چندین خط اختصاصی در کنار هم داشته باشیم؟
بله شما این امکان را دارید تا به تعداد دلخواه خط اختصاصی خریداری نمایید.
9در هنگام سفارش شماره دو نوع سفارشی و غیر سفارشی وجود دارد تفاوت آنها در چیست؟
خطوط سفارشی خطوط می باشند که شما قابلیت انتخاب ارقام بعد از پیش شماره را دارید به عنوان مثال در یک خط 1000 سفارشی 14 رقمی XXXXXXXXXX1000 به جای X می توانید ارقام دلخواه خود را انتخاب نمایید.
در خطوط 5000 و 3000 با توجه به سرشاخه بودن آنها شما تنها قادر خواهید بود ارقام بعد از سرشماره را انتخاب نمایید به عنوان مثال در یک خط 3000 سفارشی 14 رقمی NNNNXXXXXX3000 به جای X تنها می توانید ارقام مورد نظر خود را انتخاب نمایید و ارقامی را که در جایگاه N قرار دارند غیر قابل انتخاب می باشند.
در حالت غیر سفارشی سیستم به صورت خودکار ارقام را به جای X قرار می دهد و شما امکان انتخاب ارقام را ندارید.
10در داخل ماژول های منطقه ای هدفمند تعدادی خطوط وجود دارد آیا برای ارسال می توان از آن خطوط استفاده کرد؟ تفاوت آنها با خطوط اختصاصی چیست؟
در حالت کلی در داخل سامانه دو نوع خط وجود دارد . خطوط عمومی و خطوط اختصاصی .
خطوط عمومی :
خطوطی می باشند که تنها قابلیت ارسال پیامک را دارند و قابلیت دریافت پیامک را ندارند. این خطوط متعلق به آرانکو می باشد که به صورت عمومی جهت استفاده کاربران در تمامی ماژول های انبوه (منطقه ای هدفمند، تدریجی ،انبوه، کدپستی همراه اول و ...) قرار گرفته است که قابل مشاهده و استفاده می باشند .
لازم بذکر است با توجه به این امر که این خطوط متعلق به آرانکو می باشد بنابراین تمامی مسئولیت های آن بر عهده این مجموعه می باشد به مراتب ارسال های که از این خطوط ارسال می شود پس از تایید و بررسی ارسال می گردد.
خطوط اختصاصی:
خطوطی می باشند که شما آنها را سفارش داده اید و به صورت اختصاصی تنها جهت استفاده شما در داخل پنل شما قرار گرفته است که قابلیت دریافت را نیز دارد.
11اینجانب پنل صبا را انتخاب کرده ام در هنگام سفارش خط 1000 سامانه هزینه خط را اعلام می کند در صورتی که این خط باید به صورت رایگان برای من ثبت می شد.لطفا راهنمایی فرمایید.
در پنل صبا یک خط 1000 سفارشی 14 رقمی رایگان وجود دارد در صورتی که تعداد ارقام آن را کمتر ، بیشتر از این 14 رقم و یا به صورت غیر سفارشی قرار دهید سامانه به صورت خودکار هزینه آن را اعلام می نماید.
12در زمان افزایش قیمت تعرفه پایه شارژ موجود در پنل با چه تعرفه ای محاسبه می شود ؟
در نظر داشته باشید با تغییر تعرفه ،شارژ ذخیره شده در پنل شما با تعرفه جدید محاسبه می گردد.
13آیا ارسال پیامک را در بازه های خاصی از روز می توان انجام داد ؟
محدودیت ارسال تنها برای ارسال های انبوه ، منطقه ای هدفمند و زماندار های بالای 1000 عدد می باشد که برای این موارد تایید ارسال از ساعت 9 صبح لغایت 22 انجام می شود و خارج از این بازه امکان ارسال انبوه بیش از 1000 شماره مقدور نخواهد بود.
14آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی می باشد ؟
این سامانه کاملا تحت وب بوده و برای استفاده از آن تنها نیاز به اینترنت و مرورگر(Browser) بروز شده دارید.در خواست می شود حتی الامکان از مرورگر فایرفاکس (Firefox) استفاده نمایید.
15ارسال انبوه انجام داده ام اما تایید نشده است ، علت عدم تایید ارسال چیست؟
در نظر داشته باشید که جهت ارسال پیامک های خاص در قسمت شرایط و ضوابط صفحه اول سایت نیاز به ارائه مجوز می باشد.
16آیا برای استفاده از سامانه می توان از اینترنت Dial-up (کارت اینترنت) نیز استفاده نمود ؟ در صورتی هم که سرعت اینترنت کم باشد تاثیری بر ارسال پیامک ها خواهد داشت؟
برای استفاده از سامانه شما از تمامی روش های اتصال به اینترنت(حتی GPRS تلفن همراه ) می توانید استفاده نمایید و کم بودند سرعت اینترنت شما تاثیری در سرعت ارسال پیامک نخواهد داشت زیرا که ارسال ها از طریق سرور های این مجموعه صورت می پذیرد.
17سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می باشد ؟
سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه)
18تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری به همراه نرم افزار مربوط می باشد که شما قادر خواهید بود با استفاده از یک سیم کارت ارسال های خود را انجام دهید.
معایب این سیستم به شرح زیر می باشد:
در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با سامانه بسیار پایین می باشد.
به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط 1000 ،2000، 3000 و ... نمایش داده می شود.
در این روش حضور قطعه سخت افزاری اجباری است در حالی که از تمامی نقاط کشور شما قادر خواهید بود به راحتی از سامانه استفاده نمایید.
نرم افزارهای قابل استفاده در این روش امکان بروز رسانی را ندارند.
عدم وجود امکانات مناسب و بانک شماره موبایل جهت ارسال از دیگر معایب این روش می باشد.
عدم وجود پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از معایب این روش می باشد.
در حقیقت این روش هیج مزیتی در مقایسه با سامانه پیامکی ندارد.
19آیا علاوه بر اینترنت می توان از اینترانت ملی جهت اتصال به سامانه استفاده نمود ؟
بله ، از آنجاییکه سرور ما در ایران و دیتاسنتر سروش قرار دارد امکان استفاده از سامانه به صورت "اینترانت ملی" امکان پذیر است.
این امکان برای مدارس و موسساتی که از شبکه ملی استفاده می کنند بسیار کاربردی است.
برای استفاده از سامانه از طریق اینترانت کافیست از آی پی 87.107.121.51 استفاده نمایید
20پس از ورود به سامانه مشاهده کردم که حسابم منفی است ، چه اقداماتی را باید انجام دهم ؟
در صورتی که حساب شما منفی می باشد این امر به این معنی می باشد که شما هزینه پنل را پرداخت نکرده اید. جهت پرداخت می توانید از قسمت شارژ حساب اقدام نمایید. درصورتی هم که بیشتر از هزینه پنل، پنل خود را شارژ نمایید بعنوان اعتبار در داخل پنل شما قرار خواهد گرفت.
21قصد شارژ کردن پنل را توسط شارژ الکترونیک دارم ولی هنگام کلیک بر روی گزینه پرداخت وارد درگاه بانک نمی شود ، لطفا راهنمایی کنید.
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
22پنل را از طریق گزینه شارژ حساب شارژ کردم و الان حساب من مثبت است ولی در بخش ارسال پیامک قادر به ارسال نیستم و هیچ شماره ای جهت انتخاب وجود ندارد ، لطفا راهنمایی بفرمایید.
پس از پرداخت وجه، پنل شما فعال شده است اکنون نوبت تکمیل مدارک شما از بخش "ارسال مدارک" در بالای صفحه می باشد ، پس از اینکه کپی کارت ملی و قبض یا سند موبایل خود را از طریق این بخش ارسال کردید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط کارشناسان تایید شود.
سپس به قسمت "سفارش شماره" مراجعه نمایید و خط اختصاصی رایگان سفارشی خود را انتخاب و سفارش دهید.
خطوط رایگان اختصاصی در پنل ها به شرح زیر می باشد:
در پنل های صبا ، دریا ، رویا یک خط 1000 ،5000 سفارشی 14 رقمی .
در پنل های آفتاب و آسمان خطوط 1000 ، 5000 و یک خط 3000 سفارشی 14 رقمی .
در پنل عرشیا علاوه بر خطوط 1000،3000،5000 سفارشی 14 رقمی یک خط 21 نیز وجود دارد.
در پنل پرنیان خطوط 1000،5000 سفارشی 14 رقمی، یک خط 3000 سفارشی 10 رقمی،یک خط 21 و یک خط 2000 سفارشی 14 رقمی غیر رند.
23چندین بار سعی کردم کپی کارت ملی و قبض را ارسال کنم ولی متاسفانه سیستم پیامی مبنی بر حجم فایل را نشان می دهد. لطفا راهنمایی بفرمایید.
حجم فایل قابل قبول برای بارگذاری در داخل سامانه کمتر از 200 کیلو بایت می باشد. جهت مشاهده نحوه کاهش حجم فایل می توانید به راهنمای موجود در قسمت ارسال مدارک مراجعه نمایید.
24بنده کپی کارت ملی را ارسال کردم ولی متاسفانه قبض موبایل یا تلفن ثابت به نام خودم ندارم ، تکلیف چیست ؟
در جریان باشید که قبض موبایل جهت احراز هویت شماست ، در صورتیکه قبض موبایل ندارید یا تلفن ثابت به نام خودتان نیست میتوانید سند موبایل یا اجاره نامه منزل را ارسال کنید ، همچنین میتوانید قبض یا سند موبایل یا تلفن ثابت پدر ، برادر یا خواهر خود را ارسال فرمایید.
25برای شرکت ها و ادارات و موسسات چه مدارکی لازم است ؟
کپی کارت ملی نماینده شرکت که با پنل کار می کند به همراه کپی روزنامه رسمی ، آگهی تاسیس یا صفحه اول اساسنامه را ارسال فرمایید .
لازم به ذکر است ارسال قبض تلفن ثابت برای این گونه ادارات نیز الزامی می باشد.
26در هنگام ورود به سامانه قادر به ذخیره نام کاربری و رمز عبور نیستم ، چرا گزینه ای برای به خاطر داشتن رمز وجود ندارد ؟
این امر به دلیل افزایش مسائل امنیتی قرار داده نشده است ، همانند سیستم های اینترنت بانک که قادر به ذخیره رمز نیستید.
27آیا در بخش ارسال پیامک و ارسال منطقه و... شماره های تکراری به صورت خودکار حذف میگردد یا خیر ؟
بله ، به صورت پیشفرض سامانه کلیه شماره های تکراری را حذف نموده و قبل از ارسال به شما اعلام می دارد که چند شماره صحیح و چند شماره تکراری در لیست وجود داشته است . به عنوان مثال ، شماره های شما به شکل 9121111111،9122222222،9121111111 باشد.
سامانه به صورت خودکار فقط به شماره های 9121111111 ، 9122222222 برای یکبار ارسال انجام خواهد داد.
البته در بخش ارسال پیامک تنظیماتی وجود دارد که می توان به شماره های تکراری هم ارسال انجام داد .
28آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.
29آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟
خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد.
30زمانی که به یکی از شماره ها ارسالی انجام می دهیم، شماره گیرنده را بین علامت ^^ قرار می دهد(به طور مثال ^9111111111^)و پیامی ارسال نمی شود. علت آن چیست؟
این مورد به این دلیل می باشد که شما یک لیست ویژه تهیه کرده اید و طبق تنظیمات لیست ویژه، پیامکی به این شماره ارسال نمی شود. می توانید با ویرایش و یا حذف لیست ویژه، این مورد را برطرف نمایید.
31حداقل شارژ اعتبار چقدر است ؟
هیچ محدودیت و حداقلی برای شارژ حساب وجود ندارد ، شما میتوانید به هر میزان پنل کاربری خود را شارژ نمایید.
32آیا شارژی پیامک و اعتباری که در پنل وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟
خیر اعتبارریالی یا عددی موجود در پنل شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید پنل در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
33چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند ؟
این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز می شود ، همچنین بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد .
بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت.
ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات و صنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند.
34جهت شارژ حساب به شماره حساب های موجود در سایت واریز انجام دادم ولی هنوز پنل شارژ نشده است .
در حالت کلی شارژ حساب از طریق دو روش امکان پذیر می باشد.
شارژ آنلاین:
برای شارژ حساب به قسمت شارژ حساب مراجعه نمایید. برای شارژ آنلاین تنها کافیست رمز دوم کارت خود را داشته باشید. دراین حالت به صورت آنی پس از خرید، موجودی شما افزایش می یابد.
درج فیش:
در صورتی که امکان شارژ آنلاین برای شما فراهم نمی باشد شما می توانید هزینه مورد نیاز خود را از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب پرداخت نمایید سپس به قسمت شارژ حساب مراجعه و اطلاعات پرداخت خود را وارد نمایید.لازم به ذکر است در این حالت موجودی پنل شما پس از بررسی کارشناسان در واحد مربوطه افزایش پیدا می کند، بنابراین این امر کمی زمان بر می باشد.
35برای تهیه خط اقدام کردم و هزینه آن را نیز پرداخت کردم ،ولی هنوز درهنگام استفاده از ماژول ارسال پیامک با پیغام شما هیچ خط اختصاصی در داخل پنل ندارید روبرو می شوم. لطفا راهنمایی بفرمایید.
جهت ثبت نهایی خطوط، نیاز به سپری شدن 24 تا 48 ساعت اداری است. زیرا ثبت خطوط توسط خود اپراتور صورت می پذیرد. در صورتی که خط خود را سفارش دهید پس از سپری شدن زمان مذکور خط به صورت خودکار در داخل سامانه شما ثبت می شود.در صورتی که زمان اعلام شده سپری شده و خط در پنل شما ثبت نشد می توانید به واحد خطوط تماس حاصل نمایید.
36از کجا می توانم هزینه پیامک های خود را مشاهده کنم در حقیقت هر پیامک برای من چقدر تمام می شود؟
جهت مشاهده هزینه پیامک ها می توانید به پخش تعرفه پیامک مراجعه نمایید. در بخش مذکور هزینه هر ارسال به تفکیک از اپراتور های مختلف فارسی و یا انگلیسی بودن آن برای شما درج شده است.
لازم به ذکر است هزینه پیامک ها مندرج شده تنها برای یک پیامک یک بخشی می باشد در صورتی که تعداد بخش ها افزایش پیدا کند مثلا دو و یا سه بخشی شود هزینه آن نیز به مراتب دو و سه برابر می شود.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد ، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد.
37ارسالی را انجام دادم و در قسمت وضعیت ارسال وضیعت آن را "ارسال شده" نشان می دهد ولی هنوز پیغامی برای ما ارسال نشده است این امر به چه معنا می باشد؟
این گزینه به این معنا می باشد که ارسال شما به سمت مخابرات ارسال شده است جهت مشاهده وضعیت دقیق ارسال خود می توانید بر روی گزینه بروز نمایی گزارش تحویل کلیلک نمایید تا وضیعت دقیق را مشاهده نمایید.
ارسال شده به این معنا نیست که به گوشی رسیده است ممکن است گوشی مخاطب شما خاموش و یا در محدوده آنتن دهی نباشد.
38آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز می گردد ؟ لطفا توضیح دهید.
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد بنابراین شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
39من چند منشی پیامک تعریف کردم ولی با ارسال پیامک به سامانه همه منشی ها برای من ارسال می شود ، لطفا راهنمایی فرمایید.
عملکرد منشی به این شکل می باشد که، در صورتی که سامانه پیامکی را دریافت کند دقیقا همان متنی را که شما در منشی تنظیم نموده اید برای تمامی دریافتی ها، ارسال می کند و قابلیت تحلیل پیام ها را ندارد. در صورتی که تمایل دارید برای دریافتی ها شروط تهیه نماید تا نسبت به دریافت هر متن پاسخی مجزا از طریق سامانه ارسال گردد می توانید از ماژول ها تحلیل گر،منشی هوشمند،کد خوان و .... استفاده نمایید
40من یک منشی پیامک ایجاد نموده ام، اما منشی عمل نمی کند، دلیل آن چه می تواند باشد؟
لطفا برای ایجاد منشی پیامک به موارد زیر دقت نمایید:
بازه زمانی منشی پیامک را درست تنظیم نموده باشید.
متن پیامک ارسالی شما جزو کلمات فیلتر نباشد
41من می خواهم یک پیامک از طریق بخش ارسال انبوه ارسال کنم ولی خطای فیلتر، نشان داده می شود لطفا راهنمایی نمایید.
لطفا یک ارسال از قسمت ارسال پیامک ارسال نمایید. سپس بر روی آیکن فیلتر اشتباه کلیک نمایید. همکاران در واحد مربوطه پس از بررسی کلمه فیلتر شده آن را رفع می کنند سپس شما قادر خواهید بود متن مورد نیاز خود را از طریق ارسال انبوه ارسال نمایید.
42تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟
خطوط عمومی خطوط معمولا رندی هستند که توسط ما از اوپراتور مربوطه خریداری شده و جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت میباشد تمامی پیامک های ارسالی از این خطوط قبل از ارسال باید توسط ما تایید شوند ، بنابراین ما این خطوط را فقط در بخش ها ارسال منطقه ای ، ارسال انبوه و ارسال به کد پستی قرار دادیم چرا که این بخش ها توسط ما تایید میشوند.
43آیا می توان خطوط عمومی را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد ؟
خطوط عمومی ماهیتا عمومی نیستند ، بلکه یک شماره اختصاصی می باشد که توسط آرانکو تهیه شده است و جهت استفاده کاربران به صورت اشتراکی در آمده است.
44من با خط عمومی یک ارسال منطقه ای ارسال کردم ولی تایید نشده و توضیح داده شده "با خط اختصاصی ارسال نمایید" لطفا دلیل این امر را توضیح دهید.
همانطور که توضیح داده بودیم مسئولیت کلیه ارسال ها از این خطوط بر عهده این مجموعه می باشد بنابراین هر پیامکی که احساس شود مشکلی برای این خطوط ایجاد کند جهت ارسال تایید نخواهد شد ، به عنوان مثال : پیامک های اطلاع رسانی ،خدماتی ، پزشکی و درمانی ، تبلیغات لاغری ، تورهای خارج از کشور ، ارز ، سهام و وام های بانکی ، فروش قطعات زمین آپارتمان و املاک و....
45من از بخش ارسال منطقه ای یک ارسال انجام دادم ولی وضعیت را به من "منتظر تایید" نمایش می دهد لطفا دلیل آن را توضیح دهید.
تمامی ارسال های که از ماژول های ارسال انبوه صورت می گیرد باید توسط واحد مربوطه تایید و ارسال گردد و با توجه به حجم بالای ارسال ها این امر ممکن است کمی زمان بر باشد
46بنده یک پزشک هستم و قصد ارسال پیامک تبلیغاتی در مورد حوزه کاری و تخصص خود را دارم ولی متاسفانه پیامک های بنده تایید نشده لطفا دلیل آن را توضیح دهید.
بنا به دستور مستقیم شرکت مخابرات کلیه پیامک های که در مورد حوزه پزشکی ، پیرا پزشکی و ... باید توسط نظام پزشکی تایید شود ، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی می توانند به سادگی مجوز تبلیغات خود را درخواست نموده و پس از دریافت مجوز مورد نظر تنها کافیست آن را از قسمت ارسال مدارک خود ارسال نمایید تا ارسال های شما تایید گردد.
47در صورت سفارش شماره جداگانه ، آیا هر سال می بايست نسبت به تمدید اقدام نمود و یا شماره دائمی است؟
قرارداد اپراتورها برای ارائه شماره با تمامی شرکت ها به صورت سالیانه است ، ولی از آنجایی که چند سال پیاپی هست که بابت شماره ها هزینه ای دریافت نشده است و به همین دلیل برخی شرکت ها به اشتباه شماره ها را دائمی اعلام می کنند! در صورتی که اپراتورها هزینه ای بابت تمدید شماره دریافت نماید کاربران نیز می بایست برای تمدید خطوط هزینه ای پرداخت نمایند در غیر اینصورت از کاربر نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.
48آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد سامانه قادر خواهدبود تا 5 ملیون ارسال را نیز انجام دهد.لازم به ذکر بهتر است ارسال های خود را حداکثر در بسته های 50 هزارتایی ارسال نمایید.
49برای ارسال های با تعداد بالا مثلا 50000 پیامک باید کار خاصی انجام شود ؟
خیر سامانه قادر است تعداد زیادی پیامک را در یک مرحله ارسال نماید ، با این حال پیشنهاد می شود برای ارسال های بیش از 1000 عدد از بخش ارسال انبوه اقدام به ارسال فرمایید؟
50چگونه می توان گزينه های غير فعال در منو را فعال نمود؟ به عنوان مثال بخش زیر کاربران غیر فعال است؟
گزینه ها در نرم افزار بسته به سامانه ای که خریداری کرده اید، فعال و یا غیر فعال می باشد ، در این خصوص میتوانید از بخش پشتیبانی درخواست خود را مبنی بر فعال سازی گزینه اعلام فرمایید
51در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید.
اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست می توانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست تا 6 رقم منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید.
52اگر در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی،آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال می شود یا شیوه ای برای ارسال مابقی به صورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید.
شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید.
روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 (باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.لازم بذکر از طریق ماژول ارسال تدریجی قادر خواهید بود ارسال خود را طوری تنظیم نمایید تا در فواصل زمانی مورد نیاز(مثلا یک روز در میان)، تعداد مورد تیاز خود را ارسال نمایید.
53می خواهم ارسالی را در منطقه خاصی به رنج شماره مشخص مثلا کد یک تا کد سه (9121 تا 9123) ارسال کنم آیا این امر امکان پذیر است؟
برای این کار کافیست یک ارسال منطقه ای جدید ایجاد کنید ، سپس گزینه "فیلتر شماره ها" را کلیک نمایید ، اگر میخواهید ارسال به یک رنج انجام بشود کافیست در قسمت "از شماره" را 9121 و در "تا شماره "را 9123 تنظیم نمایید ، دقت نمایید نیازی به قراردادن 0 اول شماره نیست.
اگر میخواهید فقط به یک پیش شماره ارسال انجام بشود از و تا را خالی رها کرده "شرط شماره موبایل" را روی "شروع با" تنظیم کرده و سپس در جلوی آن 9121 را وارد نمایید.
سپس شاخه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
دقت کنید اگر شاخه را انتخاب نفرمایید سیستم به صورت خودکار رنج را خودش تولید می کند ولی اگر شاخه را انتخاب کنید فقط به شماره های آن شاخه با شرطی که تعیین نمودید ارسال انجام میشود ، این بدان معنی است که ارسال به شماره های فعال صورت گرفته در صورتی که در حالت عدم انتخاب شاخه ممکن است ارسال به شماره های زیادی که فعال نیستند ارسال گردد
54در ارسال به کدپستی چطور می توانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟
در بخش ارسال به کد پستی همراه اول نقشه کد پستی تهران تا 3 رقم و در کدپستی ایرانسل کد پستی کل کشور تا 3 رقم موجود است ، همچنین از طریق سایت هایی مانند کتاب اول می توانید کد پستی را جستجو نمایید.
55پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال ها "نرسیده به مخابرات" یا "ارسال نشده" بود ، وقتی مجددا به این مخاطبین ارسال انجام دادیم بازهم همین وضعیت ادامه داشت ، لطفا توضیح بدهید.
وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کرده ایم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است، مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آنها همیشه به شکل مذکور است، در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند.
56لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرده است با مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط تبلیغاتی ، پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد
از خطوط 021، 3000 و 5000 و 1000 و 2000 همان ابتدای ارسال، به شماره های موجود در بلک لیست، پیامک ارسال نشده و بنابراین هزینه ای کسر نخواهد شد و تعداد آنها در قسمت ارسال نشده مشخص می شود. البته این مورد شامل شماره های موجود در لیست سیاه ایرانسل نمی شود زیرا ایرانسل لیست سیاه خود را به اپراتورها اعلام ننموده است.
در مورد شماره هایی که در لیست سیاه باشند و بعد از ارسال وضعیت آنها مشخص شود، در گزارش دریافتی از ارسال، نوع گزارش تحویل، در مورد خطوط 1000 عبارت "ارسال نشده به مخابرات"، در مورد خطوط 2000 عبارت "لیست سیاه"، در مورد خطوط 3000 عبارت "ارسال نشده به مخابرات" و در مورد خطوط 021 عبارت "خطای مخابراتی" نمایش داده می شود.
برای رفع این مورد، مشترک کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال نماید.
دقت نمایید که برخی از خطوط خدماتی بوده و متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس می باشند (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و...)، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.
57شماره های 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 و خط ثابت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟
تمامی پیش شماره های فوق از طرف مخابرات به اپراتور های مختلف تخصیص داده شده اند ، بنابراین تفاوت اول این خطوط در اپراتور ارائه کننده و سیاست های آنهاست در ذیل یک مقایسه کلی بین خطوط انجام میشود ، این مقایسه طی تجربه چند سال بدست آمده و هیچ جنبه تبلیغاتی ندارد.
58چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود ؟
تمامی بازگشت هزینه های پیامک های ناموفق با توجه به خطی که ارسال از آن انجام شده است به صورت خودکار توسط سیستم انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است در مورد کلیه خطوط، هزینه ای بابت بلک لیست از پنل کسر نمی شود.
در مورد سایر هزینه هایی که عودت داده می شود، در مورد هر پیش شماره بدین صورت است که:
در خطوط با پیش شماره 021 ،1000، 3000 ، 5000 هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات در ابتدای ارسال بازگشت داده خواهد شد.
در مورد خطوط2000 Delivery Base تنها بابت پیامک های رسیده به گوشی مخاطب، هزینه از پنل کسر می شود.
در تمامی مواردی که قصد دارید پس از ارسال، فایل گزارش را دریافت نمایید، لازم است به زمان مناسب برای این کار توجه داشته باشید.
از جمله اینکه:
در مورد همه ارسالها بهتر است حداقل 10 دقیقه از زمان ارسال بگذرد مخصوصاً در مورد خطوط 2000 می بایست بین 24 تا 72 ساعت بعد از ارسال، دریافت فایل گزارش انجام شود. در مورد سایر خطوط پنج تا شش ساعت بعد از ارسال برای دریافت فایل گزارش، زمان مناسبی است.
لازم به ذکر است در هر زمان از روز، ارسال انجام شده باشد،فایل گزارش به صورت خودکار توسط سیستم در ساعت 24 بروزرسانی می شود و هزینه ها طبق قوانین اپراتور ها بازگشت داده خواهد شد. همچنین در خصوص اپراتور های غیر از همراه اول (ایرانسل، رایتل، تالیا، اسپادان کیش و .....) پیام های ارسال نشده عودت می گردد.
59با خط ثابت یا اپراتور 5000 پیامک فلش ارسال می نمایم، اما ارسال نمی شود ؟
ارسال فلش روی خطوط ثابت و اپراتور 5000 غیرفعال می باشد.
60ارسال از خطوط ثابت به چه صورت می باشد ؟
ارسال از خطوط ثابت برای هم میهنان تهرانی با پیش شماره 021 و برای شهرستانها با پیش شماره 21000 می باشد ، کیفیت ارسال این خطوط بسیار بالا می باشد.
مدارک لازم جهت خرید خط ثابت:
کپی و اصل قبض تلفن ثابت مورد نظر
کپی کارت ملی مالک خط
تکمیل فرم درخواست خط ثابت
برای اینکار از بخش پشتیبانی درخواست خط خود را ارسال نمایید ، فرم خرید خط را از آدرس https://araanco.ir/files/021.pdf دانلود نموده و پس از تکمیل از بخش ارسال مدارک بارگذاری نمایید.
کپی قبض تلفن (در صورتیکه مستاجر هستید اجاره نامه نیز مورد قبول می باشد) و کپی کارت ملی شما نیز باید از بخش ارسال مدارک ارسال شده باشد.
61آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است ؟
خیر در حال حاضر امکان ارسال با نام تجاری به صورت کلی در تمام کشور مقدور نمی باشد و تنها ارگان های دولتی این امکان را دارند.
62آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟
خیر در حال حاضر این امکان به صورت کلی در تمام کشور امکان پدیر نمی باشد.
63در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟
این کار توسط وب سرویس قابل انجام است، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.
64یک نرم افزار داریم که میخواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟
بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است ، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سامانه مراجعه نمایید .
65در خصوص اینکه می خواهم پیام های دریافتی در پنل ، به سایت خودم انتقال پیدا کند و در پایگاه داده سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.
برای اینکار کافیست وارد بخش تنظیمات سپس انتقال ترافیک شده و آدرس سایت خود را با پارامتر های مورد نظر تنظیم نمایید ، همچنین می توانید از طریق وب سرویس متد GetMessages پیامک های دریافتی خود را دریافت نمایید .
66حداکثر تعداد آرایه پیامک در یک مرتبه از وب سرویس چند عدد است؟
حداکثر تعداد آرایه در یک مرتبه ارسال از طریق وب سرویس 100 عدد می باشد.
67آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است؟
بله ، طبق قرارداد هزینه شماره های اختصاصی هدیه پنل بعلاوه 20% از هزینه کل قرار داد در ماه اول کسر و مابقی عودت داده می شود. در صورتیکه چند ماه از تاریخ ثبت پنل گذشته باشد به مقدار زمان استفاده پنل نسبت به یکسال از آن کسر و مابقی عودت داده می شود.
68آیا امکان شخصی سازی کردن ارسال برای مخاطبین دفترچه تلفن وجود دارد؟
لازم بذکر است جهت شخصی سازی ارسال شما می توانید از ماژول ارسال هوشمند استفاده نمایید. همین امکان نیز در داخل بخش دفترچه تلفن قرار گرفته که امکان شخصی سازی را برای مخاطبین دفترچه تلفن شما فراهم می سازد.